ΚΟΙΝΩΝΙΑΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Θες να μειώσεις την κατανάλωση καυσίμου; – Η απλή κίνηση που πρέπει να κάνεις στο αυτοκίνητό σου

Την ώρα που η τιμή των καυσίμων είναι σκέτη «φωτιά», χιλιάδες είναι οι οδηγοί που προσπαθούν να μειώσουν έστω και λίγο την κατανάλωση καυσίμου στο αυτοκίνητό τους.

Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί πώς το πόσο καύσιμο καταναλώνει το όχημά μας, επηρεάζεται από πολλούς και διάφορους παράγοντες.

Οι βασικότεροι από αυτούς είναι οι συνθήκες κίνησης και οι οδηγικές μας συνήθειες, καθώς επηρεάζουν στον μέγιστο βαθμό το τελικό αποτέλεσμα και τον… λογαριασμό.

Εστιάζοντας, λοιπόν, στους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να μειώσουμε την κατανάλωση καυσίμου, μεγιστοποιώντας την αποδοτικότητα του αυτοκινήτου μας, αξίζει κανείς να επενδύσει στην άγνωστη -στους περισσότερους- ιδιότητα του κινητήρα να μηδενίζει υπό συγκεκριμένες συνθήκες την κατανάλωση καυσίμου.

Αυτό συμβαίνει όταν απομακρύνουμε το πόδι μας από το γκάζι διατηρώντας μια σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων και το αυτοκίνητο συνεχίζει να «ρολάρει».

Τη δεδομένη χρονική στιγμή, ο κινητήρας περνά σε μια κατάσταση στην οποία οι θάλαμοι καύσης δεν τροφοδοτούνται με καύσιμο ή αέρα, καθώς σφραγίζει η πεταλούδα του γκαζιού.

Όσο διαρκεί η κατάσταση αυτή, το αυτοκίνητο κινείται χωρίς να καταναλώνει καυσίμου ενώ ταυτόχρονα επιβραδύνει εξαιτίας του κενού αέρος που δημιουργείται στο εσωτερικό των κυλίνδρων και της αντίστασης που προκαλεί αυτό στην κίνηση των εμβόλων.

Το κέρδος, λοιπόν, στην προκειμένη περίπτωση είναι διπλό.

Το πρώτο είναι ότι μπορούμε να διανύσουμε αρκετά μέτρα ή ακόμα και χιλιόμετρα με μηδενική κατανάλωση καυσίμου και να ελαχιστοποιήσουμε τη χρήση-φθορά του συστήματος πέδησης, καθώς η δύναμη της επιβράδυνση που αναπτύσσεται στην περίπτωση αυτή ίσως αποδειχθεί αρκετή ώστε να μειώσουμε την ταχύτητα κίνησης του αυτοκινήτου στα επιθυμητά επίπεδα.

Φυσικά δεν πρέπει να το παρακάνουμε, επιτρέποντας τις στροφές λειτουργίας του κινητήρα να μειωθεί σε τέτοια επίπεδα που θα τον αναγκάσουν να σβήσει.

Μία ακόμα προϋπόθεση είναι διατηρήσουμε μια σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων, καθώς σε αντίθεση περίπτωση ο κινητήρας θα βρεθεί να λειτουργεί στο ρελαντί και να καταναλώνει καύσιμο ώστε να διατηρηθεί εν ζωή.

Related Articles

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button